Interiør - tilfeldige ting jeg liker- foreløbig mest det

tirsdag 7. mai 2013

Lysekronen på verket.



Fra å være et symbol på velstand og senter for belysning og beundring i overklassens ballroom, har de i dag blitt mer varierende både i pris og stil. Lysekronen kan være en stilfullt og luksuriøst blikkfang i et hvilket som helst rom.


I tillegg til lysekronen i forrige post vil jeg legge til denne som en personlig favoritt. 



Jeg kan heller ikke annet en å presentere noen av mine favoritter fra Adam Wallacavage, som har laget noen av de mest fantastiske lysekronene jeg har sett.


Smakebit:

(jeg måtte poste denne en gang til fordi den er så fantastisk)




Magisk!



Lysekroner kan være dominerende, og vil derfor en stor del av stilbildet i et rom.

Lysekroner for å sette farge på tilværelsen:







For prinsesser:






Naturinspirert:



En moderne vri,

 og lysekroner for seilskute interesserte.


Avhengig av pris, kvalitet og produsent varierer også materiale lysekronens prismer er laget av.
Lysekroner med prismer av glass gir bedre refleksjoner av lyset en en med plast prismer. Penest lys refleksjon får du ved bruk av glass med høy  brytningsindeks, som krystallglass.






Verdens største lysekrone godkjent av Guiness rekordbok finnes i moskeen Hassan Sharbatley i Kairo.





Om man ikke ønsker, eller har muligheten til å henge en lysekrone i taket, så kan du jo klistre en på veggen:



Det var alt for denne gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar